In 2022 geld voor bewaakte fietsenstalling bij De Schoof

22 juli 2020

Op initiatief van de Partij van de Arbeid heeft de gemeenteraad van Hendrik Ido Ambacht uitgesproken dat er werk moet worden gemaakt van een bewaakte fietsenstalling bij De Schoof. Het komt veel te vaak voor dat daar fietsen worden gestolen. Een bewaakte fietsenstalling zou bemand kunnen worden door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
De gemeenteraad heeft in 2019 een motie met die strekking aangenomen bij het behandelen van de kadernota voor 2020. In de kadernota worden de uitgangspunten voor de begroting voor het nieuwe jaar vastgelegd.
In de begroting voor 2021 wordt opnieuw geen geld gereserveerd voor een bewaakte fietsenstalling. Volgens het college van burgemeester en wethouders is de belangrijkste reden dat het plan voor het centrum van Hendrik Ido Ambacht pas later wordt gerealiseerd.
Uiteindelijk heeft de PvdA zich neergelegd bij die redenering. Maar de PvdA heeft opnieuw een motie ingediend waarin wordt vastgelegd dat er in de begroting voor 2022 wel geld moet worden gereserveerd voor een bewaakte fietsenstalling. Die motie is aangenomen, dus er komt nu geld in 2022. Voor de motie stemden behalve de PvdA ook de partijen AUB, EVA, VVD, D’66 en Gemeente Belangen.